Felbontott eljegyzés

1944/04/13. - írta: Tachauer Éva

Egyik nap hallottam, hogy a nővérem nagyon sír a szobájában. Kiváncsian bementem és megláttam, hogy közös fényképüket szorongatja. Megkérdeztem, hogy mi a baj. Elmesélte, hogy vőlegénye, Pisti felbontotta az eljegyzésüket, mert bevezették a törvényt, miszerint zsidó és keresztény között nem történhet házasság. Fogalmam sincs, mi fog történni Rózával. Teljesen összetört. Bár tudnám, hogyan vigasztalhatnám meg!

Aztán eszembe jutott, mennyire szereti a dobos tortát. El akartam hívni a kedvenc cukrászdájába, hátha attól jobb kedvre derülne. Az ajtóban azonban édesapám megállított minket. Bevezettek egy új törvényt: a kijárási tilalmat. Miszerint este 7-től reggel 7-ig nem léphetünk az utcára.

Bezártak minket, mintha egy börtönben lennénk. Mi lesz a következő lépés? Megölnek minket?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tachauereva.blog.hu/api/trackback/id/tr868321520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása